BASES DELS PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS DE PALMERA 2018
1.INTRODUCCIÓ
L’Ajuntament de Palmera posa en marxa, per primera vegada, el projecte dels Pressupostos Participatius 2018. Amb aquest objectiu s’ha reservat una partida pressupostària de 12.000 € per a que el veïnat del poble decidixca quines inversions són necessaries a Palmera.
Amb aquesta iniciativa, cada habitant del municipi podrà plantejar, amb el seu propi criteri, quin aspecte milloraria de Palmera, en matèria d’inversions públiques.
Aquest projecte està subvencionat per el Servei de Transparència de la Diputació de València i coordinat per EQUÀLITAT, participació i igualtat.
2.FASES
FASE DE COMUNICACIÓ |
RECOLLIDA DE PROPOSTES |
ESTUDI DE VIABILITAT TÈCNICA DE LES PROPOSTES |
OBERTURA DE LA VOTACIÓ CIUTADANA |
EXECUCIÓ DELS PROJECTES |
Des del 12 de nove0mbre de 2018 fins |
Des del 21 de novembre de 2018 fins al |
Des del 03 de desembre de 2018 fins al |
Des del 12 de desembre de 2018 |
A partir del gener 2019 |
3.METODOLOGIA:
A. FASE DE COMUNICACIÓ :del 12 de novembre al 26 de novembre de 2018
Amb aquesta fase es pretén donar a conéixer la iniciativa de l’Ajuntament de Palmera i que arribe al major nombre de persones del municipi.
Per a aquesta consecució, es realitzaran tasques de bustiada domiciliària del díptic del projecte, a banda de realitzar una presentació oficial en les instal·lacions del consistori destinada a la ciutadania i a les entitats associatives de Palmera
La presentació oficial de la iniciativa dels Pressupostos Participatius 2018 es realitzarà el dimarts, 20 de novembre de 2018, a les 19.00 hores a la sala de plenaris de l’Ajuntament de Palmera
B. RECOLLIDA DE PROPOSTES: del 21 de novembre al 02 de desembre de 2018
La recollida de propostes es podrà fer mitjançant dues modalitats:
1. URNES PARTICIPATIVES: s’haurà de dipositar el “Butlletí de Proposta” en les urnes distribuïdes en les instal·lacions municipals de l’Ajuntament de Palmera, a la Plaça de l’ajuntament, 1.
Cada “Butlletí de proposta” contindrà les dades identificatives de la proposta següents :
- Nom i cognoms:
- Adreça electrònica:
- T elèfon mòbil:
- DNI:
- Proposta 1: Títol de la proposta resumida:
- Descripció de la proposta: (deixar-hi un quadre per a omplir)
- Proposta 2: Títol de la proposta resumida:
- Descripció de la proposta: (deixar-hi un quadre per a omplir)
2. PORTAL DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA “PALMERA DECIDEIX”: En el portal http://www.decideix.palmera.es es recolliran, també, les propostes ciutadanes en els períodes de dates proposats per a aquesta fase. Les dades sol·licitades seran les mateixes que en l’anterior modalitat.
NOTA: Totes les propostes (independentment de la forma que s’hi presenten) seran estudiades i pressupostades amb la mateixa validesa i prioritat.
C. ESTUDI DE LA VIABILITAT TÈCNICA DE LES PROPOSTES: del 03 de desembre al 06 de desembre de 2018
L’Ajuntament de Palmera nomenarà, per decret d’alcaldia, les persones funcionàries i expertes que compondran la Comissió Tècnica. Aquest decret es publicarà en la Seu Electrònica de l’ajuntament uns dies previs a la data d’obertura d’aquesta fase.
La Comissió Tècnica dels pressupostos participatius, composta per persones funcionàries del consistori i persones expertes, valorarà la
viabilitat legal, tècnica i econòmica de cada proposta, i emetrà un informe que es farà públic en el portal municipal, en què s’inclourà el cost aproximat de cada projecte proposat per la ciutadania.
Els criteris per a seleccionar les propostes que aniran a la següent fase, es definiran basant-se en aquests criteris:
- Competència municipal en la matèria
- Projecte que afecte el terme municipal de Palmera
- No contradir plans aprovats pel consistori
- Ser tècnicament realitzables.
- Ser econòmicament viables.
- Respectar la normativa vigent.NOTA: A aquells veïns/es les propostes dels quals s’hagen rebutjat, i prèviament hagen indicat la seua adreça electrònica en la papereta, se’ls remetrà un correu electrònic per a indicar-los el motiu de desestimació, considerat per la Comissió tècnica.D. OBERTURA DE LA VOTACIÓ CIUTADANA: del 12 de desembre al 26 de desembre de 2018.Una vegada la Comissió Tècnica dels Pressupostos Participatius 2018 emeta l’informe amb les propostes que passen a aquesta fase de votació ciutadana, la llista de propostes es publicarà en el Portal de Participació Ciutadana “Palmera Decideix” http://www.decideix.palmera.es
Per a participar en les votacions, les persones han d’estar empadronades en el Padró Municipal en data 12 de novembre de 2018, i haver complit, almenys, els 16 anys d’edat en aqueixa mateixa data.
És obligatori registrar-se en el Portal “Palmera Decideix” i acceptar les condicions d’ús i legals recollides al propi portal
Les votacions són anònimes, i no hi queda cap empremta digital en la plataforma de “Palmera Decideix” al respecte del sentit del vot de la persona participant.
L’equip impulsor del projecte del Pressupostos Participatius 2018 de Palmera podrà facilitar les votacions amb campanyes a peu de carrer a aquelles persones amb dificultats en l’accés a les noves tecnologies de la informació i comunicació.
Cada ciutadà i ciutadana podrà emetre el vot només a tres propostes ciutadanes.Els posicionaments del vot, podran ser canviats fins al dia i
Seran rebutjades aquelles propostes que superen el cost aproximat de 7.000 €, quantificats per la Comissió tècnica dels pressupostos participatius 2018.
L’hora de tancament de les votacions, el qual s’estableix en les 20.00 hores de dimecres, 26 de desembre de 2018.
Els projectes triats seran aquells que aconseguesquen més votacions fins esgotar el crèdit pressupostari assignat a cada modalitat. En el cas que hi haja romanent de crèdit pel fet que l’última proposta no puga executar-se, per motius pressupostaris, aqueixa quantitat sobrant es destinarà a millorar la qualitat dels projectes guanyadors en la modalitat d’inversions.
L’acta de resultat final es farà pública en el portal “Palmera Decideix” el divendres, 28 de desembre de 2018 i a les xarxes socials de l’Ajuntament de Palmera
E. EXECUCIÓ DE PROJECTES: a partir del gener 2019
L’execució dels projectes es realitzarà a partir del gener de 2019 a iniciativa de la regidoria corresponent (d’acord amb els projectes guanyadors), conjuntament amb el departament de Secretaria General de l’Ajuntament de Palmera.
En un termini no superior a 60 dies, l’ajuntament sol·licitarà pressupostos a diferents empreses (basant-se en la Llei de Contractació Pública) per a conéixer el cost real de les propostes guanyadores.
Durant aquest temps, l’equip impulsor del projecte informarà als veïns i les veïnes les propostes dels quals hagen estat triades.
Posteriorment, hi realitzarà una comunicació mitjançant una via telemàtica habitual per a informar el conjunt d’habitants del municipi de la configuració final dels Pressupostos Participatius 2018.
MÉS INFORMACIÓ O INCIDÈNCIES:
Telèfons:
• EQUÀLITAT-coordinació del projecte
96 311 02 66 – 617 45 98 22
• Ajuntament de Palmera-impulsors del projete 96 289 32 86
Adreçes electròniques:
Correu EQUÀLITAT: palmera@equalitat.es
Correu Ajuntament de Palmera: palmera_sec@gva.es
“BUTLLETÍ DE PROPOSTA”
Òmpliga tants butlletins com desitge i diposi-te’ls en la urna que hi ha a les instalacions de l’Ajuntament de Palmera destinat per a aquesta comesa.
Llija detingudament les bases dels Pressupostos Participatius de Palmera 2018 per a conéixer-ne la metodologia i els terminis.
- Nom i cognoms:
- Adreça electrònica:
- T elèfon mòbil:
- DNI:
- Proposta 1: Títol de la proposta resumida:
- Descripció de la proposta: (deixar-hi un quadre per a omplir)
- Proposta 2: Títol de la proposta resumida:
-
Descripció de la proposta: (deixar-hi un quadre per a omplir)
Totes les dades proporcionades seran tractades tot basant-se en la LOPD, i hi seran utilitzades EXCLUSIVAMENT per a gestionar les propostes presentades per la ciutadania en els PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS 2018 de Palmera